Välkomna!

Det är vi som är styrelsen

Förskolan Stiftelsen Edsbacka är en fristående förskola som drivs i stiftelseform utan vinstintresse. Stiftarna är HSB norra Stor Stockholm och Sollentuna kommun. Stiftelseformen kom sig av att det år 1986 var ett sätt att komma runt gällande regler för att få starta en fristående förskola, vilket inte var vanligt på den tiden. Stiftelsens styrelse består idag av vårdnadshavare, skolchef och rektor. Styrelsens uppgift är att vara förskolans huvudman och ansvara för tillsyn av förskolans drift. Styrelsen träffas ca 4 gånger per termin och tar upp frågor som rör det ekonomiska läget, intagning av barn, arbetsmiljö, större inköp mm.

Har du några frågor eller funderingar kring styrelsens arbete eller önskar visa intresse att vara med i framtiden vänligen kontakta någon i sittande styrelse.

• Nicolas Broberg Vårdnadshavare på Hallon
  • Emelie Broberg Vårdnadshavare på Hallon
  • Helena Gedda Vårdnadshavare på Hallon
  • Jessica Holm Björck Vårdnadshavare på Hallon